BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Vitaminai.

Vitaminų rūšys ir teikiama nauda

Vitaminas A reikalingas augančiam žmogui, gerina regėjimą, jis būtinas odai, gleivinei. Jo šaltiniai: pienas, sviestas, kiaušiniai, kepenys, žali lapai, prinokę vaisiai, daržovės, ypač morkos. Kai jo trūksta, sunkiai jaučiamas skonis, oda tampa jautresnė, puola kvėpavimo takų ligos.

B grupės vitaminus galima pavadinti grožio vitaminais. Be kitų gerų darbų jie atjaunina odą, padeda jos ląstelėms apsirūpinti maistu. Paminėsime tik svarbiausius šios grupės gyvybės šaltinius.

B1 reikalingas širdžiai, nervų sistemai, maisto medžiagų apykaitai. Jo yra rupioje duonoje, žaliuose žirneliuose, grikiuose, žuvyje, augaliniame aliejuje, kepenyse, paukštienoje, kiaulienoje, piene. Kai jo trūksta, jaučiamas nuovargis, dingsta apetitas, gali apimti depresija.

B2 reikalingas mūsų grožiui, nes dalyvauja odos audinio regeneracijoje, raudonųjų kūnelių gamyboje. Kai trūkinėja lūpų kampučiai, o akys tampa jautrios šviesai, daugiau valgykite žalių augalų lapų, pupelių, kruopų, virtos mėsos, gerkite pieno.

B6 reikia vaiko augimui, fermentiniams procesams, dantų tvirtumui. Jo gausime iš grikių, sūrių, žirnių, pupų, pupelių, ropių, kepenų, mėsos. Šis vitaminas saugo nuo anemijos, dantenų kraujavimo, nervų sistemos ir virškinimo sutrikimų.

B12 svarbus kraujo kūnelių gamybai, nervų sistemai. Šio vitamino yra piene, žuvyje, galvijų kepenyse.

Vitaminas C labiausiai saugo nuo ligų, nes yra būtinas imuninei sistemai stiprinti. Jo rasime citrusiniuose vaisiuose, uogose (ypač šaltalankių, erškėtrožės, juodųjų serbentų), salotose, svogūnų laiškuose, pomidoruose. Vitamino C daugiau reikia, kai kraujuoja dantenos, lėtai gyja žaizdos. C stiprina kraujagyslių sieneles, todėl jis tikras išsigelbėjimas sergantiesiems cukriniu diabetu, širdies ir kraujagyslių ligomis.

Vitaminas D būtinas kaulams, dantims, nes padeda pasisavinti kalcį. Daugiausia jo yra piene ir jo produktuose, kiaušiniuose, augalų aliejuje, žuvų ikruose ir kepenyse.

Vitaminas E labai reikalingas nėščioms moterims, taip pat saugo audinius, ląstelių membraną. Kai jo trūksta, nusilpsta raumenys, sutrinka kraujo apytaka. Vitamino E gausu grūdų daiguose, augaliniame aliejuje, salotose, morkose, briuselio kopūstuose, kiaušinio tryniuose.

Vitaminas F reguliuoja cholesterolio kiekį, padeda odos regeneracijai, jo reikia norint normaliai išnešioti vaisių. Šio vitamino yra augaliniame aliejuje, saulėgrąžose, kopūstuose, jautienoje, kepenyse, arbūzuose, kruopose.

Vitaminas K daugiausiai naudos teikia kraujui, padeda jam krešėti. Jo yra žaliuose augalų lapuose, jogurte, kepenyse, špinatuose, morkose.

Vitaminas PP padeda hormonų sintezei bei audinių “kvėpavimui”. Jo gausime valgydami daržoves, citrusinius vaisius, jautieną.

Rodyk draugams

Komentarai (1)

  1. vitas:

    Kok geras primintukas, labai aciu!!! O tiems kam truksta vitaminu pasizvalgykite https://www.vitaminai.lt/katalogas/vitaminai/

Rašyti komentarą