BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Imunitetas.

Kaip grūdintis šaltuoju metų laiku?

Specialių pratimų ar procedūrų, kurie leistų išvengti peršalimo ligų, deja, nėra. Aišku, grūdinimąsi reikia tęsti ir atšalus orams. Kai nebegalima gamtoje, tai reikia daryti sveikatingumo kompleksuose ar namuose.

Nuo seno yra žinoma, kad organizmą stiprina vandens procedūros. Naudinga praustis šaltu vandeniu, tinka kontrastinis dušas. Kartu su fiziniais pratimais jie turėtų tapti neatskiriama gyvenimo dalimi.

Reikėtų geriau išnaudoti savaitgalius. Užuot ilgai sėdėjus prie televizoriaus ar pietų stalo, bet kokiu oru pasivaikščioti gamtoje, palakstyti stadione, apsilankyti baseine, pirtyje.

Ne mažiau svarbi darbo ir namų aplinka: ji turi būti ne tik jauki, neperkrauta, bet ir gerai vėdinama.

Kokie produktai stiprina organizmą?

Organizmą stiprina daug vitaminų turintys produktai – šviežios daržovės, vaisiai (ypač naudingi citrusiniai – apelsinai, greipfrutai, mandarinai, citrinos).

Verta prisiminti (ypač vegetarams), kad kai kurių vitaminų ir mikroelementų, o ypač tų, kurių reikia raudonųjų kraujo kūnelių gamybai, pakankamai yra tik mėsos produktuose.

Svarbiausia, kad kasdieninė mityba būtų visavertė: organizmas turi gauti ir baltymų, ir angliavandenių, ir riebalų. Reikia valgyti įvairius maisto produktus.

Medus, miško uogos – mūsų senolių „maistas ir vaistas“. Manoma, kad medus stiprina imunitetą, tinka tiek profilaktikai, tiek peršalus.

Tą patį galima pasakyti ir apie miško uogas – žemuoges, mėlynes, spanguoles ir visas kitas. Nesvarbu, kiek jų suvalgysime, – atsparumas ligoms nepriklauso nuo šių produktų kiekio. Svarbiau, kad jų dažniau atsirastų mūsų racione ir jos išstumtų saldumynus, mėsainius, dešrainius ir panašius produktus.

Kaip palaikyti arba sustiprinti imunitetą?



* Reguliariai ilsėkitės ir laikykitės darbo ir poilsio režimo, t.y. nepervarkite. Visavertis naktinis miegas – vienas svarbiausių veiksnių.

* Gerkite pakankamai skysčių, t.y. ne mažiau nei 2–2,5 l/d. Geru poveikiu pasižymi žalioji arbata dėl joje esančių antioksidantų, ramunėlių arbata, natūralios vaisių sultys.

* Valgykite maistą, kuriame gausu vitaminų ir mineralų.

* Svarbus vaidmuo tenka vitaminams B6 ir B12, C, E. Vit. B6 yra bulvėse, špinatų lapuose, pupose, kalakutienoje, grūdinėse kultūrose, vit. B12 – tik gyvulinės kilmės produktuose – mėsoje, piene, žuvyje. vit. E – augaliniuose aliejuose, žaliose lapinėse daržovėse, riešutuose, vit. C šaltiniai – citrusiniai vaistai, kopūstai, bulvės.
Iš mikroelementų imunitetui svarbūs cinkas ir selenas, kurių daug riešutuose, pupelėse, mėsoje, paukštienoje.

*Nepamirškite česnako ir svogūnų.

*Stenkitės valgyti mažiau termiškai apdorotą maistą, bent 2 kartus per savaitę valgykite žuvies patiekalus.

*Palaikykite normalų kūno svorį, ribodami gyvulinės kilmės (lašiniai, riebi mėsa ir paukštiena, sviestas, fermentiniai sūriai) riebalus.

*Papildomai vartokite vitaminų ir mineralų kompleksus tam tikromis aplinkybėmis, pvz., peršalimo ligų sezonu.

*Reguliariai mankštinkitės – 4–5 kartus per savaitę po 30 min. Teigiamai veikia ir paprastas pasivaikščiojimas.

*Stenkitės išvengti streso ir mokėkite jį įveikti, pvz., bendraudami su draugais, naminiais gyvūnais, klausydami mėgstamos muzikos. Suteikite sau malonumo, išeidami į gamtą, pasigrožėkite krentančiu sniegu, saulėlydžiu arba namie sužydėjusia gėle.

*Nerūkykite, saikingai vartokite alkoholį.

*Efektyvūs ir saugūs yra augaliniai imuninės sistemos stimuliatoriai, pvz., ežiuolės, kulkšnės preparatai.

*Asmeninės higienos įpročiai – rankų plovimas su muilu, kaukių nešiojimas – vieni efektyviausių būdų išvengti peršalimo ir kt. ligų

Rodyk draugams

Rašyti komentarą